About Me

My photo
salam ukhwah..salam 1 malaysia..hmmm...graduan ipta yg lebih cenderung di dalam bidang penulisan dan komunikasi.....ana adalah seorang hamba Allah...yang masih mencari identiti diri...suka berkongsi pendapat dengan sesiApa saja yang sudi bersahabat dan berkongsi cerita dengan ana...namun begitu cerita yang dikogsi hanya sekadarnya...sebab tak semua perkara boleh kita ceritakan di alam maya....... akhir kata..selamat membaca....berminat?? tinggalkan komen antum ya....SEKIAN, JAZAKUMULLAHU KHAIRAN KATHIRA...

Sunday, January 23, 2011

24.01.2011



AnAk ujI ayAh..


dialog di mana seorang ank kecil yg baru memulakan alam persekolahan menceritakan pengalamannya kepada ayahnya..


anak : ayah adik seronok sgt kat sekolah tadi sebab ustzah ajar baca doa.
ayah : yeke...ustazah ajar baca doa apa.
anak : dia jar baca doa makan, doa keluar dan masuk tandas.
ayah : bagus2...anak ayah dah pandai baca doa lah ni ya?
anak : dah ayah..adik dah pandai baca  doa, tapi ayah, adik nk dengar ayah baca doa naik kenderaan, sebab  doa tu ustazah belum ajar lagi.
ayah : (dgn pucat lesi) berkata dalam hati..matilah aku...


*moralnya..??? antum semua pndai2 la respon..haha..


dalm sebuah bas............


seorang lelaki berdiri di dalam bas yg dia naiki....tetibe..dia terperasan yg semua orang pndang dia..dia pun pelik bin hairan....pastu..xberapa lama kmudian..sorg minaci ni ckp kt laki tu...."apa pasal lu naik ini bas...ini bas perempuan punya saja...u tara malu ka...tara baca itu surat kabar ka ha!!"..kata minaci tu...betapa merah padam sampai membara bara nyalaan kemerahan di muka lelaki tu....malunya dia bukn kepalang...rupa2nya dia naik bas wanita..bas yg dah dikhaskn wat wanita sahaja....hahah..sengal tol kn..


* moralnya..len kali nk msok jgn men redah je..kn diri sndri yg malu.sengal2....
pape pn xngape..dalam hidup ni kita belajar melalui kesilapan...

No comments:

Post a Comment